המקעקע האשדודי שכבש את אירופה

$(function(){})
להאזנה לתוכן:

הילד שגדל ברובע ב', ונמשך לציור ואמנות מיום שעמד על הרגליים, הפך עם השנים לאמן קעקועים נחשב, המקעקע אוליגרכים ממוסקבה, קציני משטרה בכירים וצעירים מרחבי הארץ * עם זאת, תומאס דניאל מתעקש להישאר בסטודיו הצנוע מול מתנ"ס בית לברון ברובע ו', ומתרגש לא פחות כשהוא מקעקע צעירים אשדודים: "מי שמכיר אותי יודע שהכסף לא משחק אצלי תפקיד מכריע. אני מתרגש כל פעם מחדש שצעיר או צעירה מאשדוד באים אלי לסטודיו, ורוצים שרק אני אקעקע את גופם ביצירת אמנות" * גם כמה וכמה ידוענים "הפקידו" את גופם בידיו של תומאס (מיכל אמדורסקי, די ג'י סקאזי, שחקן הכדורסל ראמל בראדלי, השחקנית תמרה ג'יימס ואחרים שהתעקשו לשמור על דיסקרטיות)
מאת: שי מלול
צילום:אורי קריספין

לאחר שכבש את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, ומצהיר בצורה ברורה כי "אין עיר אחת בארץ שלא קעקעתי לפחות תושב אחד", אמן הקעקועים תומאס דניאל החל בחודשים האחרונים ל"כבוש" גם את אירופה. תומאס כבר ביקר כמה וכמה פעמים במוסקבה, וזכה לכבוד מיוחד שלא רבים זכו – לקעקע את גופם של אוליגרכים נחשבים במוסקבה. זאת ועוד, אחד מהם התעקש לפתוח סטודיו לתומאס בלב מוסקבה, והוא צפוי לצאת אחת לשלושה חודשים לפרק זמן קצוב (של שלושה שבועות בכל פעם), כדי להמשיך במלאכת הקעקועים על גופם של צעירות וצעירים אמידים.תומאס דניאל נחשב לאחד המקעקעים הטובים בארץ

כדי להגיע לרמת חשיפה שכזו, לצד המקצועיות שהפכה אותו לאחד המקעקעים הטובים בארץ, תומאס עבר דרך ארוכה ולא פשוטה, שהחלה בזמן שהיה ילד ונחשף לעבודות היצירה של אחיו מיכאל, צייר אמנות מוכר מאוד.

כבר בגיל 15 תומאס נחשף לעולם הקעקועים, ועשה "ניסיון" על שלושה חברים אשדודים, שהתלהבו מהקעקועים החדשים של הנער שנולד עם המחט ביד. "באותם ימים עולם הקעקועים לא היה מפותח, לא היה אינטרנט, לא רעיונות יצירתיים והייתי צריך ליצור מהראש, שגם היום זה לא דבר פשוט בכלל", משחזר תומאס בקולו הרגוע.

בתחילת שנות ה-90 תומאס החליט לעשות מעשה, חסך מעט כסף וטס לגרמניה כדי ללמוד את עולם הקעקועים מהטובים ביותר בעולם. הוא התגורר תחילה אצל אחיו מיכאל, שעבד בשחזור מבנים עתיקים עם הרשויות בגרמניה, וראה מקרוב כיצד האמנות העתיקה בעולם עוברת תהליך מדהים של שחזור בדיוק חסר פשרות. "אח שלי הוביל שיפוץ של מבנים בני 2,000 שנה בעיירה היידלברג, ובהמשך עבדתי איתו בשיקום עתיקות במוזיאון האבולוציה במנהיים. אני גם זכיתי להיות זה שמשחזר את כסא הנדנדה הראשון בעולם, וזה היה מרגש מאוד", אומר תומאס.

"לא כל מי שיודע לצייר יכול להפוך למקעקע"
לאחר שסיים את העשייה לצידו של אחיו, תומאס למד אצל אחד המקעקעים המובילים באירופה (מהעיר מנהיים), ועבד לצידו לסירוגין קרוב לעשור. בין לבין, הוא החליט לחזור לארץ, ופתח את הסטודיו הראשון בעיר הנמל בבניין פאן-לון ברובע א'. מאז ועד היום תומאס קעקע אלפי אנשים, מכל פינה בארץ. חלק נכבד מהיצירות שלו שמורות במחשב האישי, והוא אומר בביטחון מוחלט: "אין עיר אחת בארץ, שלא קעקעתי לפחות אדם אחד. אני מקבל צעירים מאילת, דימונה, באר שבע, בת ים, תל אביב, חיפה ואשקלון באופן קבוע. הם מגיעים אלי בעיקר דרך חבר או חברה שלהם אותם קעקעתי בעבר, וזו עדיין השיטה הטובה ביותר להגיע לרמת חשיפה משמעותית. חוץ מזה, אם תסתובב במקיפים באשדוד ותדבר עם צעירים על קעקועים, רובם המכריע יצביעו על הסטודיו שלי ברובע ו'. אני מחובר מאוד לעולם של הצעירים, והם רואים את העבודות שלי הפייסבוק, ביוטיוב וגם ב'שידור חי' על הגוף של החברים שלהם".

קעקוע מורכב שתומאס ביצע על גופו של צעיר מקומי

תומאס מסביר מה צריך לעשות כדי להיות מקעקע טוב: "מי שרוצה להיות מקעקע חייב לעבור קורס מסודר של לימוד התחום על בוריו. זהו תחום מסובך ומורכב מאוד, ולא כמו שנראה במבט חפוז. לא כל מי שיודע לצייר יכול להפוך להיות מקעקע. זו הטעות הנפוצה ביותר. במילים אחרות, יש כאלה שנולדים להיות מקעקעים, צריך שזה יזרום בעורקים שלך. כדי להצליח בתחום הזה לוקח הרבה שנים של בנייה והתמקצעות בתחום, בכדי להגיע לרמה סבירה אם בכלל. יש גבול מאוד דק בקעקועים שאם אתה מגיע אליו, הפרוייקטים שלך הופכים ליפים יותר מיום ליום, ואם אתה לא מגיע אליו, אתה עלול לגרום נזק לאדם שמפקיד את הגוף שלו בידיים שלך. קל מאוד להרוס גוף של בן אדם, מקרים כאלה גורמים בדרך כלל נזק באישיות ובביטחון העצמי שלא נדבר על נזק פיזי".

תומאס מונה את הכללים שיכולים להפוך אותך למקעקע טוב: "ראשית, צריך ללמוד את התחום בצורה מסודרת, להיות ישר עד הסוף עם לקוחות בתחום הקעקועים, אחרי הכל זה הגוף שלהם והפרזנטציה שלהם כלפי החברה, לדאוג לרמת ביצוע מקסימאלית ורמת סטריליזציה מקסימאלית, להיות עקשן כי הדרך אל ההצלחה בתחום הזה ארוכה מאין כמותה, ללכת להשתלמויות לראות ולצבור ידע חדש, טכניקות חדשות ולשמור על מקוריות לאורך כל הדרך. לאחר שני עשורים בתחום, אני יכול להעיד על עצמי כי תהליך החלמת הקעקוע ועשייתו מתבצעת בצורה מאוד מקורית. אני עובד בצורה עדינה מאוד ללא שטפי דם וללא השארת צלקות על העור. החלמת הקעקוע אצלי היא תוך שישה וחצי ימים ולא שבועיים וחצי עד שלושה שבועות כמקובל, בגלל רמת הדיוק בחדירה אל העור, ע"י שליטה בכמות הצבע החודרת אל העור, כך אני מצליח לשמור על תוצאות טובות. מעידים עלי שאני המקעקע הכי זריז שהם מכירים. אתן לך דוגמא, עבודה שאורכת 5 פגישות ולערך 20 שעות עבודה, אצלי זה שתי פגישות ו-3 וחצי שעות עבודה בסך הכל.קעקועים קטנים זה ממש עניין של דקות ספורות".תומאס עובד בסטודיו הפרטי שלו ברובע ו'
תומאס נותן עצות למי שרוצה לעשות קעקוע ראשון על גופו: "הייתי מציע לאנשים שרוצים לעשות קעקוע, ראשית לדעת מה הם רוצים לקעקע או לפחות להגיע עם כיוון או רעיון כללי לקעקוע. מכאן והלאה המקעקע צריך כבר לקחת את המושכות. לבדוק טוב מאוד אצל מי הם מתקעקעים לפני ההליך הזה, לראות עבודות של המקעקע, לראות תגובות של לקוחות על העבודות של אותו מקעקע, רצוי מאוד לשים לב לא להתקעקע בסביבה שמעשנים בה סיגריות ויש בה עשן של מעשנים, דבר שעלול לגרום לדלקות וגירוי מתמשך בתקופת ההחלמה, לשים לב שסביבת העבודה מאוד סטרילית ונקייה. סביבת עבודה שאינה נקייה מעידה על זלזול בניקיון החומרים ורמת הסטריליזציה במקום. בעולם הקעקועים כמו בכל דבר אחר, על איכות משלמים. בדרך כלל מי שמשלם זול ועושה קעקוע רדוד, מקבל תוצאה גרועה שגורמת לו לשלם שוב ולסבול שוב, ולא תמיד תיקון זה ממש כמו חדש, כך שמתקבלת תוצאת גימור לא במאת האחוזים. אחרי הכל, קעקועים זה דבר שכולם רואים, זה לכל החיים. חובה שהקעקוע יהיה יציב לטווח ארוך מאוד" .

תומאס והמפורסמים...
תומאס עזר לעשרות אנשים מרחבי הארץ לתקן קעקועים שכיערו את גופם, ומעבר לצלקת הפיזית, גרמו גם לצלקות נפשיות לאותם אנשים חסרי אונים. תומאס: "לפני מספר שנים הגיע אלי בחור מופנם ושקט, שכיתת רגליו מבאר שבע. הוא הראה לי את הכתף ואני מגלה קעקוע מזעזע על הכתף. מסתבר שעשו לו את זה בסטודיו לא מקצועי לפני 9 שנים. מאז הוא הסתובב עם הכתם הזה עליו. לאחר שיחת היכרות קצרה, הבנתי שהוא קצין בצה"ל, לוחם וצוללן במקצוע. לאחר השחרור הוא עבד כמדריך צלילה באילת .הוא סיפר לי שקרוב לעשור הוא לא הוריד את החולצה ליד אנשים. זה אומר בים זה וזה אומר ליד תלמידים או סתם בבית ליד המשפחה. הוא סיפר עוד שעם השנים הוא הפך בחור ביישן מאוד, מופנם וחסר ביטחון עצמי. כמובן שעזרנו לאותו בחור יקר לפתור את הבעיה שהייתה, עם קעקוע חדש, שכיסה את הקעקוע הישן והבעייתי. מה שיפה זה שקיבלתי ממנו טלפון אחרי מספר חודשים, והבחור סיפר שאין מאושר ממנו ועל כך שהוא ממש חזר לחיים. במקרה אחר, חיילת קעקעה את השם של אמא שלה, אליה היא הייתה קרובה מאוד ומקעקעת מתחילה עשתה לה משהו נוראי. גם כאן תיקנתי את הקעקוע בכמה דקות של עבודה והיא חזרה לשגרת חיים רגילה. דברים כאלה מרגשים אותי באמת, ונותנים לי חשק להמשיך לעשות את מה שאני אוהב על הצד הטוב ביותר, עם הרבה מחשבה לפני ביצוע של כל קעקוע".

תומאס יוצר אמנות על ידה של חברתו אליסה טובסטונובסקי

תומאס קעקע לא מעט אנשים מוכרים בארץ, שחלקם ביקשו במפורש לשמור על דיסקרטיות, וחלק אחר לא התנגדו שתומאס יספר על היצירה שהותיר על גופם: "מדובר בין השאר במיכל אמדורסקי, סקאזי שהוא גם חבר טוב, שחקן הכדורסל שהיה באשדוד ועבר להפועל ירושלים ראמל בראדלי, השחקנית הזרה של מכבי אשדוד תמרה ג'יימס ועוד הרבה דמויות מוכרות. גם קציני משטרה ובלשים מתקעקעים אצלי ואנחנו שומרים על קשר מצוין. הקו האדום שלי הוא שאני לא מקעקע אנשים שהם בזמן ביצוע הקעקוע תחת השפעת סמים או אלכוהול, וגם לא צעירים בלי אישור הורים או תעודת זהות. אני לא מתבייש לבצע סינון, ורק אחרי שאני מדבר עם מי שיוצר עימי קשר שיחה ארוכה, ומבין מי האיש, אני קובע לו תור. ויתרתי על עבודות רבות בגלל העקרונות שלי".

תומאס היה בעברו מתופף מוכר מאוד, די.ג'י ויוצר של מוסיקת טראנס, מנגן רגאי ורוק קלאסי. "פעם היה לי זמן ליצור מוסיקה ולנגן על תופים שעות ארוכות ביממה, היום אני עסוק כל כולי בעשייה המרתקת של הקעקועים. אולי בעתיד אחזור לאהבה הישנה שלי למוסיקה", אומר תומאס.

בשנה האחרונה תומאס מתחזק זוגיות צמודה עם אליסה טובסטונובסקי, והיא למעשה מסייעת לו בכל הקשור לצד הארגוני בסטודיו השוקק חיים. תומאס מרעיף אהבה על החברה הצעירה: "בשנה האחרונה הצלחתי מאוד מבחינה מקצועית הרבה בזכות היציבות בקשר עם אליסה, שהיא לא רק בת זוג לחיים אלא הרבה מעבר לכך. הייתי צריך את המנוחה והנחלה בקטע הרומנטי, וזה נותן לי השראה ומעוף בעבודה הלא פשוטה, בה צריכים להיות מרוכזים וחדים".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

$(function(){setImageBanner('dafa3a89-a4a3-43b3-ac6d-339db67ac2ba','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('7b914e59-17dd-4d69-b232-8bc384c26727','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה