בן 15 נדקר סמוך למקיף ט' ונפצע באורח קשה - נעצרו חשודים בדקירה (בתמונה זירת הדקירה)
28.01.14 / 12:27
אירוע דקירות באשדוד ליד מקיף ט' באשדוד. קטטה בין מספר נערים בחנייה מחוץ לבית ספר מקיף ט' שברובע יב באשדוד, הובילה לדקירת אחד הנערים - קטין בן 15 - הוא פונה במצב בינוני עד קשה לבית החולים קפלן.
המשטרה עצרה שני נערים החשודים במעורבות בדקירה. השניים, שלומדים בבית ספר אחר, היו מסוכסכים עם הנער שהותקף וביקשו לנקום
נער בן 15 נפצע היום (שלישי) באורח בינוני מדקירות בחניית בית ספרו (מקיף ט') ברחוב שבט ראובן באשדוד.
כפי הנראה הנער נדקר שלוש פעמים בבטנו במהלך קטטה בין כמה נערים שפרצה מחוץ לבית הספר.
הוא פונה על ידי צוות מד"א לקבלת טיפול בבית החולים קפלן ברחובות. הדוקרים נמלטו מהמקום.
נעצרו שני חשודים - רצו לסגור חשבון.
המשטרה עצרה שני נערים החשודים במעורבות בדקירה. השניים, שלומדים בבית ספר אחר, היו מסוכסכים לפי החשד עם הנער שהותקף וביקשו לנקום.
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הנער יצא מכותלי בית הספר והחל בין הנער לבין החשודים (מתיכון אחר בעיר) ויכוח בעקבות סכסוך שהתפתח ביניהם בעבר. אחרי זמן מה, הוויכוח התפתח לקטטה, ובמהלכה דקר אחד הנערים את הנער. במשטרה חושדים כי הרקע לאירוע רומנטי.
דודו חנונה, כונן מד"א לכיש, היה בין הראשונים שטיפלו בפצוע:
עדי ראיה מספרים כי אירוע הדקירות אירע ממש כאשר יצאו התלמידים מבית הספר, ורבים היו עדים לאירוע הקשה:
"היה פה ממש היסטריה ובכי של התלמידים. זה אירוע קשה לצפיה ושוטרים פה גובים עדויות", סיפרה תלמידה במקיף לאשדוד נט.
מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים קפלן, ד"ר יורם קליין, אמר כי הנער הובהל לחדר המיון במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה, עם מספר דקירות בגב ובבטן מסכין חדה. "הוא עבר הערכה וטיפול ראשוניים על-ידי צוות המחלקה לרפואה דחופה והועבר להמשך בדיקות הדמיה מקיפות. הנער יישאר להמשך אשפוז וטיפול רפואי בבית החולים".
אחותו של הנער בן ה-14 שנדקר בבית הספר באשדוד, הגיעה לבית החולים שבו הוא מאושפז וסיפרה: "הוא סיפר ששני נערים שהוא לא מכיר חיכו לו אחרי שיצא מבית הספר ואז התנפלו עליו ודקרו אותו".
האחות הוסיפה כי "אחי לא בן אדם שמסתבך. מפחיד לחשוב על זה שילד הולך לבית הספר ונדקר. כל המשפחה בהלם". מצבו של הנער מוגדר כעת בינוני.
מפקד תחנת אשדוד במשטרה, סנ"צ נועם שקל, סיפר כי הרקע לאירוע והזירה נחקרים.
"לפי מה שאנחנו מבינים, הסכסוך שגרר את מעשה האלימות הזה לא התחיל היום בבוקר, יש לו רקע קודם", אמר סנ"צ שקל. "בשעות הקרובות אנחנו כבר נשים עליהם יד ונעצור אותם. מה שצריך להדאיג את כולנו למעשה זה הנושא של שימוש בנשק קר בקלות כזו רבה על ידי קטינים, וזה חומר למחשבה לכולנו". זמן קצר לאחר דבריו אלה של סנ"צ שקל, עצרה המשטרה שני חשודים באירוע הדקירה.
שר החינוך שי פירון התייחס לאירוע:
"אסור שתרבות האלימות תהפוך להיות חלק מהחברה הישראלית. צריך לעצור ולחשוב כיצד מגבשים תכניות להתמודד עם האלימות הנוראה הזו".
לדבריו יש לגבש תכניות חינוכיות שיתנו מענה לאלימות. "אסור לנו לאפשר תרבות הרסנית, בה נערים ממצים ויכוחים באמצעות אלימות באשר היא. אני מאחל מכאן רפואה שלמה לתלמיד שנפצע ומקווה שיחזור לאיתנו בהקדם".
במהלך הימים הקרובים צפוי משרד החינוך לפרסם חוזר מנכ"ל חדש תחת הכותרת "קידום אקלים מיטבי והתמודדות עם אירועי אלימות במוסדות החינוך". בחוזר זה יפורטו בין היתר סמכויות המנהלים וההיבטים השונים של הטיפול באירועי אלימות בזירות שונות. בנוסף, צפויה גם לעלות לאתר משרד החינוך ערכת לימוד הכוללת חומרים בנושא פיתוח אחריות אישית וחברתית והתמודדות עם בריונות.
גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים הארצית הגיבה לאירוע ואמרה כי "זה לא נורמאלי מה שקורה בבתי הספר בימים האחרונים, זה ברור שזה לא מצב הגיוני. עצם העובדה שהאפשרות הזאת עוברת לילדים בראש זה לא בסדר".
לטענת יוסף, "יש מורים שאין להם את הכלים להתמודד עם דברים כאלה. צריך לראות איך אפשר להכשיר מורים כדי שכן יוכלו להתמודד עם המקרים האלה".
לדבריה, אחת הבעיות הרציניות היא שמערכת היחסים בין המורים, התלמידים וההורים הפכה להיות טכנית – "היא מתבססת על מעקבים, אם זה מצלמות שמציבים בבתי הספר או הרדיפה אחר הציון הגבוהה. כשלא שמים את הדגש העיקרי על עניינים משמעותיים יותר, הילדים מנסים להשיג את תשומת הלב שלהם בצורה כזאת שלילית. אין להם את המקום היציב להישען עליו".
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו), אמרה כי "ריבוי מקרי האלימות בבתי הספר, תוך שימוש ב'כלי נשק' היא תופעה מזעזעת ומדאיגה. מצב שבו ילדים ובני נוער בוחרים לפתור את הסכסוכים ביניהם על-ידי ניסיון לחסל את 'היריב' מתאים יותר למשחקים בדיוניים, ולא מתקבל על הדעת שדפוס ההתנהגות הזה ישתלט על מציאות חיינו. הדבר מחייב בראש ובראשונה בדק בית בקרב אנשי החינוך, מורים ומנהלי בתי-הספר, אך מדובר גם במבחן עבור כולנו, כיצד אנחנו מחנכים את ילדינו לפתור בעיות וסכסוכים בדרכי נועם ולא במלחמה מסכנת חיים.
מערכת חינוך שמסוגלת לחנך תלמידים להגיע לבית-הספר בתלבושת אחידה ולהטיל סנקציות על שימוש במכשיר נייד באמצע השיעור - חייבת להיות מסוגלת לחנך גם נגד התופעה הזו, שהסכנה שבה כה ברורה ומובנת".
קרדיט צילום: דודו חן