לסרי: נאבק עד חורמה למען האנדלוסית באשדוד


להאזנה לתוכן:

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לפני הצהריים, ראש עיריית אשדוד, ד"ר לסרי, הוא יוצא נגד החלטת שרת התרבות והספורט שלא לקבל את תוכנית ההבראה לעמותת האנדלוסית. לסרי מאשים את השרה ליבנת בכניעה לתכתיבי ההסתדרות ומודיע שהוא יצא למאבק משפטי חסר פשרות. "אחרי תשעה באב, נפעיל את התזמורת", מודיע לסרי לנוכחים

 

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כעס היום. לסרי, שהיה בין מייסדי התזמורת האנדלוסית באשדוד ובארץ בכלל, מרגיש שמישהו מנסה לקחת לו את "הבייבי", שלא בצדק.

 

במסיבת עיתונאים טעונה ברגשות, האשים ד"ר לסרי גורמים אינטרסנטיים בכך שהם הובילו לפירוק התזמורת והעמותה, למרות שיש תוכנית הבראה מסודרת שאושרה ע"י מועצת העיר אשדוד.

 

התפנית, לדברי לסרי, חלה כאשר נפגשה השרה ליבנת עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. שלאחר פגישה זו החליטה השרה ליבנת לדחות את תוכנית ההבראה, דבר שהוביל בסופו של דבר לפסיקת בית המשפט שקבע שעמותת האנדלוסית באשדוד תפורק. לסרי תוהה מדוע לא טרחה השרה ליבנת להיפגש עם ראש עיריית אשדוד, שם נמצאת התזמורת.

 

ד"ר לסרי: "אני קורא לשרה ליבנת להתעשת ולמלא את חובתה. אין בעיה שבית המשפט ימנה מפרק אחר לתזמורת. צריך לצאת לדרך חדשה, זה חשוב לאותם האנשים שחיכו 50 שנה לאנדלוסיה".

 

לסרי ממשיך ואומר: "אני פונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו שייכפה על השרה ליבנת לקבל את תוכנית ההבראה. במקביל אנחנו נצא למאבק משפטי ונפעיל את התזמורת האנדלוסית לאחר תשעה באב".

בזמן שראש עיריית אשדוד אמר את דברו בתוך אולם ההרצאות ב"בית סוקולוב" בת"א, ניגנו נגני האנדלוסית המפוטרים מחוץ למסיבת העיתונאים, כמחאה נגד ראש עיריית אשדוד.

פרטים נוספים ותגובות יעלו בהמשך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה