פרסום ראשון: מנהל אגף לחינוך החרדי


להאזנה לתוכן:

החינוך החרדי באשדוד, שמשרת כ-30% מאוכלוסיית התלמידים בעיר, ככול הנראה הולך להתרחב. ממידע שהגיע לידינו עולה שבקרוב מאוד יתפרסם מכרז לתפקיד חדש בחינוך החרדי: מנהל אגף החינוך החרדי, שאמור לתת מענה הולם לאוכלוסייה החרדית בעיר. ואם אתם מתעניינים, אז יש כבר כאלה שרוצים בתפקיד

3,700 תלמידי גן, 10,000 תלמידי יסודי ו-3,400 תלמידי על יסודי. אלו הם הנתונים הרשמיים שבידי עיריית אשדוד על תלמידי החינוך החרדי בעיר, שמהווים כ- 30% מכלל תלמידי העיר. בחינוך החרדי נמצאים נכון להיום שני מנהלים: משה דרנפלד, מנהל החינוך החרדי אשכנזי וברוך ביטון, מנהל החינוך החרדי ספרדי. בעשור האחרון רשם החינוך החרדי גידול של 130% בכל רחבי הארץ.

תלמידי החינוך החרדי, לא כולם אך רבים וטובים, לומדים במבנים ארעיים, בעיקר בקרוואנים ומבנים זמניים. במגזר זה נשמעים לא פעם סכסוכים על רקע עדתי (אשכנזי / ספרדי). החינוך החרדי אף סובל מתקציבים נמוכים משמעותית לעומת החינוך הממלכתי. ללא ספק זקוקה אוכלוסיה זו בעיר לכוחות רעננים שיכניסו משב רוח רענן למוסדות החרדיים.

מהמידע שהגיע אלינו עולה שתפקיד ראש האגף יאגד תחתיו את שני מנהלי החינוך החרדי, הן האשכנזי והן הספרדי. לא ברור כרגע בדיוק מאיזה צד יגיע הזוכה, אך הבחירה בהחלט צפויה להיות מעניינת. על האגף החדש יהיה ממונה סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן.

עוד מתברר שישנם כבר מספר מועמדים שמעוניינים להתמודד על התפקיד הנחשק. אחד מהם הוא ככול הנראה ראש עיריית בני ברק לשעבר, הרב ישכר פרנקנטהל. במידה ואכן יתמודד פרנקנטהל על תפקיד ראש אגף החינוך החרדי באשדוד, מדובר במתמודד בעל שיעור קומה וקבלות על עשייה למכביר. בקורות החיים של פרנקנטהל, לפני שהיה ראש עיריית בני ברק, הוא כיהן כראש המועצה המקומית עמנואל  וכגזבר המועצה המקומית עמנואל. בתקופה בה כיהן כראש עיריית בני ברק, הוא הוציא אותה מגרעון של מאות מיליוני שקלים ועזב את תפקידו כאשר תקציבה מאוזן.

עד לפרסום המכרז, ככול הנראה בעוד כחודש, צפויים לגבש את עמדתם עוד מספר מתמודדים רציניים, ונראה בהחלט שבחירת מנהל אגף החינוך החרדי באשדוד, לא הולכת להיות קלה.

מעיריית אשדוד טרם התקבלה תגובה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה