מורים רבים מבקשים לסיים את עבודתם במערכת החינוך ולצאת לפרישה


להאזנה לתוכן:

יו"ר הסתדרות המורים באשדוד מציגה תמונה קשה למערכת החינוך בפרט ולחברה בכלל: עובדי הוראה רבים מבקשים לסיים את עבודתם במערכת החינוך בסוף תש"ע . "זה איתות אזהרה למשרד החינוך", היא מציינת

גילה קליין, יו"ר הסתדרות המורים באשדוד טוענת כי אע"פ שהוגשו דוחות והתרעות על העומס המוטל על המורים לא נעשה דבר, "אין פלא שמורים רבים מבקשים לפרוש, הם מסיימים את  יום העבודה כשהם שחוקים ומותשים ומתחילים משמרת שנייה של עבודת ביה"ס בבית". עוד מציינת קליין שהשנה הגיעו למשרדה מורים רבים שמבקשים לפרוש והתמונה הכי קשה שמדובר בציבור עובדי הוראה צעיר יחסית  45 ,50 שמבקשים לסיים את שירותם במערכת החינוך .

"כנציגת איגוד מקצועי", היא אומרת, "חשוב לי שחבריי, עובדי ההוראה, יפרשו בצורה מכובדת וראויה ויקבלו את כל הזכויות המגיעות להם, עם זאת אני מודעת למצב הקשה שבו נמצאת מערכת החינוך. ישנו מחסור גדול במורים , לא אחת הלכתי  למכללות להוראה ולאוניברסיטאות וגייסתי  סטודנטים צעירים בשנתם השלישית להוראה, ובכל תחילת שנה אנו נתקלים בקשיים לאייש משרות ומקצועות מסויימים למערכת" .

לדברי קליין, ליבה יוצא אל אותם מורים אשר מחליטים  בעקבות המצב הקשה  לפרוש  מהמערכת בפרישה מוקדמת ,חלקם כבר אינם צעירים כדי לחזור חזרה "לשוק העבודה" ועם זאת אינם מבוגרים מספיק כדי ליהנות מהפנסיה.

"אני חושבת שקברניטי מערכת החינוך מקבלים איתות גדול ,מצבם של המורים הוא בכי רע מורים מרגישים כי אין להם את הגיבוי הנדרש וכי אין להם את הכוחות הנדרשים כדי לעסוק  בהוראה עצמה ,כוחותיהם מופנים לטיפול במניעת אלימות פיזית ומילולית, בהתמודדות עם בעיות משמעת קשות בהתעסקות פקידותית ובניירת רבה של הגשת דוחות", היא מציינת .

קליין: "אני קוראת לא פעם לחברה הישראלית להתעורר! מצבם של המורים אינו רק נחלתם, האלימות בביה"ס והשחיקה שעוברים המורים לא מאפשרת להם לעסוק במה שהם טובים ,  להורות ולחנך.אני מרגישה כי נגזר עלינו שתפקידנו בהסתדרות הוא להיות נביאי זעם, אבל ברצוני לחזות ב"חזון אחרית הימים" ולא רק להתריע על התרחקותו מאיתנו".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה