קצבת סיעוד – גמלת סיעוד בכסף

$(function(){})
להאזנה לתוכן:

במסגרת חוק סיעוד של ביטוח לאומי יינתנו לזכאים שירותי סיעוד בעזרה בפעולות היום-יום ובניהול משק הבית חוק ביטוח גמלת סיעוד הוא החוק המרכזי שבבסיס הסיוע של המדינה לקשישים שזקוקים לעזרה בתפקוד יום-יומי ומעוניינים להישאר לגור בביתם.

אתה יכול לקבל קצבה בסך 1,472 ש"ח (החל ב- 01.04.2023) בחודש במקום שירותי סיעוד, או להחליף חלק משעות הטיפול בקצבה בכסף. שעת טיפול שווה ל-268 ש"ח (החל ב- 01.04.2023) בחודש. תוכל לקבל את כל קצבת הסיעוד בכסף אם אתה מעסיק מטפל צמוד לפי התנאים האלה: המטפל מועסק לפחות 12 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע. המטפל אינו בן משפחה. המטפל מועסק בשכר על פי חוזה כתוב.

מי זכאי ומהם התנאים לקבלת גמלת סיעוד בכסף?

תושב/ת ישראל שהגיע לפרישה. 67 לגברים, 62 לנשים, נכון לשנת 2023

מגורים – מי ששוהה בביתו או בדיור מוגן.

 מי שמאושפז במוסד סיעודי אם הוא שוהה במחלקה לעצמאיים או לתשושים.

על מי שהתחיל לקבל גמלת סיעוד ומעוניין להתגורר בבית אבות, למלא טופס אישור על מגורים במוסד ולשלוח אותו לסניף שלו, כדי לבדוק את המשך זכאותו לגמלה.

זכאי לגמלת סיעוד שמאושפז בבית חולים כללי- יוכל להמשיך ולקבל את הגמלה בבית החולים במהלך 30 הימים הראשונים לאשפוז בלבד. מי שאינו מקבל גמלת סיעוד ומאושפז בבית חולים או אמור להתאשפז בטווח של חודש  יוכל להגיש בקשה לגמלת סיעוד באופן מיידי. לבקשה יש לצרף אישור רפואי מבית החולים הנקרא: "סיכום ביניים".

מבחן הכנסות– הזכאות נקבעת בהתאם להכנסתך. סכום ההכנסה והשפעתו על גמלת הסיעוד משתנה בהתאם למצב המשפחתי. אם שני בני הזוג סיעודיים, ההכנסה תחושב לפי מצב משפחתי של יחיד עבור כל אחד מבני הזוג.

בהנחה שהקשיש אינו מקבל קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי או קצבת עזרה לזולת ממשרד הביטחון, הוא יהיה זכאי.

הקשיש נמצא זקוק לעזרתו של אדם אחר בביצוע פעולות היום-יום בתוך הבית (להתלבש, להתרחץ, לאכול, לטפל בהפרשות, להתהלך בבית וכדומה), או זקוק להשגחה בביתו למען בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו.

לצורך הבדיקה התפקודית, תגיע לבית אחות שתבדוק את מצבו. במקרים שההגבלה בתפקוד היא זמנית, תינתן גמלת סיעוד של ביטוח לאומי לתקופה זמנית. הזכאות נקבעת לפי מבחן תלות על ידי מעריך מטעם הביטוח הלאומי (אח/ ות, פיזיותרפיסט/ ית) בביקור בבית הקשיש.

מי שמקבל קצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים (לנכה שנפגע בעבודה או לנכה כללי) מהביטוח הלאומי, או מקבל גמלה לטיפול אישי או להשגחה מאוצר המדינה, יצטרך לבחור בין הקצבה שהוא מקבל לבין גמלת הסיעוד. מי שמקבל את הטבה של עזרת הזולת מטעמים רפואיים או הטבה של ליווי ממשרד הביטחון, לא יוכל לקבל גמלת סיעוד מביטוח לאומי.

מי שמקבל ממשרד הביטחון תוספת למימון צרכים מיוחדים, יוכל לקבל אותה ביחד עם גמלת הסיעוד מביטוח לאומי.

 

 יח"צ

להגשת בקשה לקבלת גמלת סיעוד בכסף במקום שירותים למי שמעסיק מטפל צמוד יש למלא טופס 2655

יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד. המידע הנ"ל באדיבות אתר https://www.gow.co.il/

 

$(function(){setImageBanner('95e6b0ce-fe91-461c-a348-98e69a623be1','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה