יותר בתים בישראל עוברים לאנרגיה סולארית באמצעות גגות פוטו-וולטאים

$(function(){})
להאזנה לתוכן:

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של בעלי בתים פרטיים בישראל המתקינים מערכות סולאריות על גגות בתיהם. גג סולארי מורכב מלוחות פוטו-וולטאים הממירים את אנרגיית השמש הישירה לחשמל, אשר מסופק ישירות לצריכה ביתית. גג מעין זה יכול לייצר בקלות 30-50 אחוזים מצריכת החשמל השנתית של משפחה ממוצעת, מה שחוסך סכומים משמעותיים בחשבונות החשמל.

AI

מעבר לחיסכון הכלכלי הברור, לגגות סולאריים יש יתרון סביבתי חשוב: הם מייצרים חשמל ממקור אנרגיה נקי ומתחדש לחלוטין, ללא כל פליטת מזהמים וגזי חממה המזיקים לסביבה. נכון שהקמת המערכת כרוכה בהשקעה ראשונית גדולה יחסית של כ-30,000 עד 50,000 שקלים, אבל החיסכון בחשבונות מכסה את ההשקעה בתוך תקופה של 5 עד 8 שנים בממוצע.  

מדוע בעלי בתים פרטיים בישראל בוחרים יותר ויותר להתקין גגות סולאריים? 

הסיבות הן כלכליות וסביבתיות גם יחד. עם העלייה התלולה במחירי החשמל לצרכנים בישראל בשנים האחרונות, גג סולארי הופך במהירות לאמצעי יעיל וזול יחסית להפחית משמעותית את חשבון החשמל כל חודש. בנוסף, ככל שמודעות הציבור בישראל לנושאים סביבתיים גוברת עם השנים, אנשים רבים יותר מעוניינים לתרום מהצד שלהם ולצמצם את טביעת הפחמן ופליטת המזהמים של משק הבית. התקנת גג סולארי שמייצר חשמל ירוק ללא פגיעה בסביבה היא דרך מצוינת להשיג מטרה חשובה זו.

על פי מומחים בתחום האנרגיה, הפופולריות הגוברת של גגות סולריים צפויה להמשיך ואף להתגבר בשנים הקרובות. אנו צפויים לראות עלייה חדה במספר הבתים הפרטיים בארץ שיתקינו מערכות סולאריות, שכן הכדאיות הכלכלית שלהן רק תלך ותגדל. יש האומדים שבתוך עשור יהיו מעל 100 אלף בתים בישראל עם גגות סולאריים, לעומת כמה עשרות אלפים היום.

יתרונותיהם של גגות סולאריים

עבור בעלי בתים פרטיים יש מספר יתרונות בולטים להתקנת גג סולארי:

חיסכון כספי ניכר - כאמור לעיל, גג סולארי יכול לייצר בקלות מחצית מצריכת החשמל השנתית של משק בית ממוצע. בהתאם לגודל הגג וצריכת האנרגיה ,ניתן לחסוך אלפי שקלים מדי שנה בחשבונות החשמל. בטווח הארוך זו השקעה שמשתלמת היטב.

יצירת אנרגיה ירוקה וידידותית לסביבה - ללא פליטת מזהמים וגזי חממה. זו תרומה חשובה למאבק העולמי בשינויי האקלים.

עצמאות אנרגטית ופחות תלות בחברת החשמל - עם גג סולארי ניתן לייצר חלק ניכר מהחשמל הדרוש לבית באופן עצמאי, ללא תלות מלאה ברשת החשמל הארצית.

ערך מוסף לבית ומכירה קלה יותר - בתים עם גגות סולאריים  נחשבים היום "ירוקים" וידידותיים יותר לסביבה, מה שמוסיף לערכם ומושך קונים פוטנציאליים.

פטור ממס על הכנסה מייצור החשמל - בעלי גג סולארי זכאים לפטור מלא ממס הכנסה על החשמל שהם מייצרים ונצרכים עבור עצמם.

הקטנת הוצאות המדינה על תחנות כוח - ככל שיותר בתים עוברים לייצר אנרגיה סולארית, כך פוחת העומס על הרשת הארצית ויש פחות צורך להקים יקרות תחנות כוח חדשות כל הזמן.

חסרונות אפשריים של גגות סולאריים

על אף היתרונות הרבים, ישנם גם כמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון:

עלות הקמה גבוהה - כאמור ההשקעה הראשונית היא בטווח של 30,000 עד 50,000 ש"ח עבור משק בית ממוצע, סכום משמעותי עבור מרבית המשפחות. אמנם מדובר בהשקעה לטווח ארוך שמשתלמת בסופו של דבר, אבל יש להביא בחשבון שהחזר ההשקעה לוקח כמה שנים.

יעילות תלויה באור השמש - המערכת תלויה בכמות אור השמש הישיר שפוגע בלוחות, לכן בימים מעוננים או בלילות לא מייצרים חשמל. אמנם מערכות חדישות כוללות סוללות לאגירת אנרגיה לשעות כאלה.

יכולת ספיגה מוגבלת של הרשת - עדיין יש מגבלות על כמות החשמל שניתן "להחזיר" לרשת הארצית מגגות סולאריים פרטיים, אם מייצרים עודף. הטכנולוגיה ממשיכה להשתפר בתחום זה.

תחזוקה וניקוי - דורש ניקוי תקופתי של הלוחות ועלולות להיות תקלות טכניות שדורשות תחזוקה וטיפול שוטף, בדומה למערכות אחרות.

שאלות ותשובות

רבים שוקלים להצטרף למגמה ולהתקין גג סולארי, אך ישנן שאלות רבות בנושא. הנה התשובות לחלק מהשאלות הנפוצות:

כמה זה עולה להתקין גג סולארי לבית פרטי?

 

המחיר משתנה בהתאם לגודל המערכת אותה מתקינים, אך בממוצע עלות הקמת גג סולארי נעה בטווח שבין 30,000 ל-50,000 ש"ח עבור בית פרטי.

כמה שנים לוקח להחזיר את ההשקעה בגג סולארי?

 

בממוצע, תקופת החזר ההשקעה בגג סולארי בישראל היא כ-5 עד 8 שנים, בהתאם לעלויות ההקמה, היקף החיסכון בחשמל ומחירי החשמל העתידיים.

האם אצטרך עדיין להתחבר לחברת החשמל?

 

כן, גם עם גג סולארי יש צורך להישאר מחוברים לרשת החשמל הלאומית. זאת מכיוון שבשעות הלילה ובימים מעוננים הגג הסולארי אינו מייצר מספיק חשמל לצריכה, כך שצריך גיבוי מהרשת.

האם אפשר למכור עודפי חשמל חזרה לחח"י?

 

ניתן למכור חשמל עודף לחברת החשמל, אך יש מגבלה על כמות האנרגיה שניתן "להחזיר". בדרך כלל הרווח מהחזרת עודפים קטן יחסית.

האם זכאים להטבות מס על גג סולארי?

 

כן, קיימות מספר הטבות מס ממשלתיות על התקנת מערכות סולאריות, כמו פחת מואץ, פטור ממע"מ ופטור ממס הכנסה על החשמל המיוצר לשימוש עצמי.

האם כדאי ללוות כסף להתקנת גג סולארי?

 

מכיוון שמדובר בהשקעה שמשתלמת בטווח הארוך, שקילת לקיחת הלוואה ייעודית למימון הקמת המערכת היא רעיון טוב. חשוב לבדוק תנאים וריביות שונים אצל הבנקים ולבצע חישוב כדאיות כלכלית.

 

כדאיות כלכלית

כאמור, החזר ההשקעה בגג סולארי בישראל נע בין 5 ל-8 שנים בממוצע, תלוי בהיקף ההשקעה ובחיסכון בפועל. מעבר לכך, הגג מהווה מקור הכנסה כספי לשנים רבות בהמשך.

על כן, למרות העלות הראשונית הגבוהה יחסית, מדובר בהשקעה טובה מאוד מבחינה פיננסית לטווח הארוך.

 

סיכום ומסקנות

גגות סולאריים הופכים לפופולריים מאוד בקרב בעלי בתים פרטיים בישראל עקב יתרונותיהם הכלכליים והסביבתיים. המגמה צפויה להמשיך ולגדול בשנים הקרובות עם התייקרות מחירי החשמל והעלייה במודעות לאנרגיה ירוקה.

 

גג סולארי הוא השקעה טובה הן מבחינה סביבתית והן מבחינה כלכלית לטווח ארוך, ומהווה פתרון מצוין עבור כל בית ישראלי המעוניין בחיסכון בחשבונות ותרומה לסביבה. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר באתר האינטרנט שלנו בכתובת BIPV.CO.IL 

 

בשיתוף עם גי פי אר שיווק דיגיטלי

$(function(){setImageBanner('79454b7b-8d16-4031-a6d5-e5fb2f6bb91e','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה