ראש העיר, ד"ר לסרי: לא אשמש צינור לגביית "מס בצורת"


להאזנה לתוכן:

בטור אישי שפרסם היום ראש עיריית אשדוד, בעיתון ידיעות אחרונות, הוא יוצא נגד ההחלטה לגבות "מס בצורת" מתושבי ישראל. לסרי מציין בדבריו שעוד מתקופתו כח"כ, דנו במשבר המים, אך באופן תמוהה, איש ליישם את ההמלצות. "אשדודנט" מביא לכם את הטור של ד"ר לסרי

דעת יחיד: מקלחת או עוף / ד"ר יחיאל לסרי

אזרחי  ישראל מתעוררים בכל בוקר לעוד יום של גזירות כלכליות חדשות מבית היוצר של הממשלה. הפעם באוצר הרחיקו לכת והגו "מס בצורת" , דרך חדשה להעשיר את הקופה. כיום מסוכן להיות חולה בישראל, מקצצים בחינוך, ברווחה, ועכשיו גם את משבר המים מעבירה הממשלה לאחריותם של תושבי המדינה. שוב נקרא הציבור לשלם על הכישלון הקולוסאלי של כל ממשלות ישראל בטיפול במשבר המים.

 

אני עוד זוכר מכהונתי כח"כ ב-2003 את דיוני ועדת החקירה הממלכתית בשאלת משבר המים. מה עשו בהמלצות ? כלום.  באוצר מנסים להוליך שולל את הציבור. מס על צריכת יתר - מי קבע מה זאת צריכת יתר? אחרי דקה במקלחת? האם נעבור למשטר שבו ילד מתקלח פעם בשלושה ימים? העשיר הרי יצליח לעמוד בתשלום של עוד מאות שקלים בחשבון המים, בגין הבריכה או השקיית המדשאה בחצר הווילה. ואילו העני, שחוזר הביתה אחרי תלאות היום, יצטרך לחשוב פעמיים לפני שהוא נכנס להתקלח. שרי הממשלה מתכוונים להעמידו בפני דילמה קשה: לבחור בין עוף לשבת לבין מקלחת. בפעם הבאה ששרי הממשלה מתקלחים שישאלו את עצמם האם מקלחת היא מותרות.         

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה